فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
سرخط خبرها

گلایه شهروندان نابینا از سد معبرهای شهر مشهد | دستور مشاور شهردار برای رفع موانع

  • کد خبر: ۱۴۳۷۴۳
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
گلایه شهروندان نابینا از سد معبرهای شهر مشهد | دستور مشاور شهردار برای رفع موانع
سد معبر و مشکلاتی که روزانه گریبان شهروندان به‌ویژه شهروندان معلول را می گیرد، باعث واکنش مشاور شهردار در امور معلولان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معضل سد معبر از مشکلات همیشگی در شهر‌های بزرگ است که گاهی از سوی شهروندان به وجود می‌آید و گاهی نیز از سوی دستگاه‌های مسئول رخ می‌دهد. اما آنچه ناگوار و ناخوشایند است، حقوق ضایع‌شده شهروندان معلول است.

چند روز پیش هم‌زمان با گرامیداشت روز ملی مشهد و برپایی مراسمی باشکوه و درخور شأن، داربست‌هایی حاوی بنر‌های مناسبتی در حاشیه بولوار امام خمینی(ره) برپا شد، اما شیرینی این شهرآرایی وزین با سد معبر مسیر ویژه نابینایان تلخ شد.

 

گلایه شهروندان نابینا از سد معبرهای سطح شهر مشهد | دستور مشاور شهردار برای رفع موانع



پیگیری‌های شهرآرانیوز حاکی از آن است که اشتباه پیمانکار در نصب داربست سبب اعتراض شهروندان نابینایی شد که طی هفته اخیر از این معبر عبور کرده بودند.

در سوی دیگر شهر و در حاشیه سه‌راه عبدالمطلب به‌سمت چهارراه خیام شمالی نیز مسیر ویژه نابینایان به‌علت بازپیرایی پیاده‌راه که آن هم در اختیار پیمانکار است، با نقص در تردد این شهروندان همراه بوده است. کاشی‌های ویژه نابینایان قبل از رسیدن به تقاطع عبدالمطلب و خیام به پایان می‌رسد و انگار خبری از ادامه مسیر نابینایان نیست.

وضعیت تردد نابینایان در برخی خیابان‌های شهرداری‌های مناطق ۹ و ۱۱ مشهد هم با دشواری‌هایی همراه است. گزارش میدانی یکی از شهروندان نشان می‌دهد برخی خودرو‌ها با پارک نامناسب در پیاده‌رو ‌حاشیه وکیل‌آباد، سبب سد معبر و اخلال در حرکت معلولان می‌شوند و همچنین، از کاشی‌های نابینایان در حد‌فاصل ایستگاه قطارشهری «دانشگاه فردوسی» به‌سمت این مرکز آموزشی خبری نیست.

 

اینجا ببینید:

 

پیگیری موضوع از سوی مشاور شهردار در امور معلولان


جواد شکوری در واکنش به این گزارش‌ها به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: برخی اشتباهات از سوی پیمانکاران اتفاق می‌افتد و مدیران شهرداری‌های مناطق باید به این موضوع‌ها وارد شوند.

وی ادامه داد: در تلاشیم ‌از شهرداری‌های مناطق‌۲، ۸، ۹ و ۱۱ بخواهیم هرچه سریع‌تر مشکلات پیش‌آمده را برطرف کنند.

همچنین سرهنگ رحیمی، رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان رضوی، نیز در واکنش به پارک خودرو در پیاده‌رو و معابر ویژه معلولان، از برخورد جدی با رانندگان متخلف و اعمال قانون خودرو‌های آنان خبر داد و گفت: کد‌های جریمه و مبالغ ویژه در تخلفات نقص حقوق شهروندان دارای معلولیت و جانبازان عزیز وجود دارد که پلیس راهور بدون مماشات با متخلفان برخورد می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->